ویژگی‌های پلاتین چیست

ویژگی‌های پلاتین چیست

پلاتین خالص‌ترین فلزی است که در جواهر‌سازی به کار می‌رود.

 

پلاتین 30 برابر کمیاب‌تر از طلا و خالص‌ترین فلزی است که در جواهرسازی به کار می‌رود و 95 در صد خلوص دارد و عیار 950 مخصوص آن است و یک نماد ماندگار برای عشق واقعی، جاودانگی و بقاء به شمار می‌رود..قیمت آن حدود 60 درصد گران‌تر از طلای زرد است و برای افرادی که حساسیت پوستی دارند فوق‌‌العاده مناسب است. درخشندگی سفید رنگ پلاتین هرگز از بین نمی‌رود و تغییر رنگ نمی‌دهد و در واقع درخشندگی آن همانند درخشندگی الماس است.پلاتین  در دوران باستان شناخته شده‌است اما استفاده و شناخت رسمی آن از اوایل قرن بیستم شروع شد. بزرگترین ذخایر آن در سال 1924 حوالی ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی کشف شده است.پلاتین در مقابل لکه‌دار و مات شدن بسیار مقاوم است.

نحوه نگه داری و تمیز کردن پلاتین                                                                                             

شیوه نگه‌داری و مراقبت از پلاتین هم بسیار آسان است.
برای تمیز کردن پلاتین، آن را درون آب گرم و صابون قرار دهید و در نهایت با یک پارچه نرم و تمیز به آرامی روی آن بکشید تا این جواهر شما به خوبی تمیز شود و درخشندگی خود را به دست آورد.

ویژگی‌های پلاتین

این فلز کمی سخت‌تر از آهن خالص است و به راحتی فرسوده نمی‌شود. به همین خاطر، جواهرات حاوی این فلز به طور معمول شکل خود را حفظ می‌کنند و بهترین و ایمن‌ترین فلز برای پایه‌ی سنگ الماس هستند. درخشندگی سفید رنگ پلاتینیوم هرگز از بین نمی‌رود و تغییر رنگ نمی‌دهد ودرخشندگی آن همانند درخشندگی الماس است. جالب است بدانید که برای شیمی‌درمانی برخی انواع سرطان از برخی ترکیبات دارویی حاوی پلاتین استفاده می‌شود.

فرق پلاتین با طلا سفید

با اینکه پلاتین و طلای سفید هر دو سایه‌ی نقره‌ای رنگ مشابه دارند و ظاهراً شبیه هم هستند، اما در واقعیت هیچ شباهتی با هم ندارند. این دو فلز از نظر مقاومت، قیمت، رنگ و دیگر ویژگی‌ها کاملاً با هم تفاوت دارند. در نگاه کلی می‌توان گفت، پلاتین سفیدتر، درخشان‌تر، مقاوم‌تر و گران‌تر از طلا سفید است. در واقع سنگین‌ترین و سخت‌ترین فلز سفید موجود در طبیعت، پلاتین است اما طلای سفید ترکیبی از چندین فلز است.

تماس با ما
021-86038309
021-86038244
0912-800-9838
آدرس
خیابان کریم خان زند نبش خیابان حافظ مجتمع الماس کریمخان طبقه همکف حافظ پلاک ۱۳۴ گالری کلاهدوزان کدپستی ۱۵۹۸۷۳۷۸۳۲
پست الکترونیک
info@kolahduzan.com